Referat bestyrelsesmøde mandag den 29. september 2025
på Kulturskolen, Christiansgade 1, Hobro
- Godkendelse af dagsorden
Dagsordenen blev godkendt. - Konstituering.
Bent Selchau valgtes til formand. - Præsentation af nye bestyrelsesmedlemmer
De nye medlemmer introduceres og alle bestyrelsesmedlemmerne præsenterede sig. - Drøftelse af bestyrelsens arbejde i det kommende år
Bestyrelsen drøftede det fremtidige arbejde og der var enighed om at dette emne skulle drøftes løbende hen over året. Alle i bestyrelsen bør inviteres til kulturskolens arrangementer. - Opfølgning på økonomisk resultat
Kort status for økonomi og forventet resultat for året.
Overordnede tendenser for måned 1-8 2025 vs. 2024:
• Samlede indtægter er steget i 2025 til 1,74 mio. kr. mod 1,53 mio. kr. i 2024.
• Elevdækning og offentlige tilskud er begge vokset (hhv. +134 t.kr. og +68 t.kr.).• Samlede udgifter er stort set uændrede (6,20 mio. kr. i 2024 vs. 6,20 mio. kr. i 2025)
Konklusion på det økonomisk resultat:
• Det samlede forbrug ligger på 62,4 % i 2025 mod 63,6 % i 2024, altså en lidt lavere udnyttelse af budgettet.
• Indtægtssiden ser ud til at blive styrket i 2025 gennem elevbetaling og tilskud, men et fald i andre indtægter kan gøre økonomien en smule mere afhængig af de faste kilder.
• Forventning ved august måned er et forbrug av de overførte midler på omtrent 86.000 - Orientering og drøftelse af plan for udarbejdelse af ny strategi.
Ledelsen orienterede om følgende:
Strategiprocessen strækker sig over hele skoleåret 2025/2026 og har til formål, at opdatere kulturskolen strategi og udarbejde en relevant handlingsplan, der kan danne grundlag for det faglige. administrative og kommunikative arbejde i årene, der kommer.
Bestyrelsen drøftede kultuskolens procesplan for strategiudviklingen og bemærkede at dialogen med elever (børn og unge) er vigtig at huske i processen. - Orientering fra udvalgsmedlemmer
Kort status på udvalgets arbejde set i forhold til Kulturskolen og dens aktiviteter.
Bestyrelsen drøftede styrker og svagheder ved strategier for samarbejde på tværs af kommunen. - Eventuelt
Vi besluttede følgende mødedatoer:
Onsdag d. 3. dec. kl. 17.00-18.30
Onsdag d. 8 marts. kl. 17.00-18.30
Mandag d. 8. juni kl. 17.00-18.30